FAQ

Levertijd
Levering
Samples
Voorraad
Bestellen
Producten
Retouren
Vragen

 

Levertijd & Verzendkosten

Hoe lang duurt het om mijn bestelling te verwerken?

Normaliter wordt je bestelling binnen 1-2 werkdagen verzonden. Bestellingen voor Nederland worden op werkdagen, mits geplaatst voor 17:00, dezelfde dag nog verzonden. Zendingen naar België worden op werkdagen, mits geplaatst voor 14:00, dezelfde dag nog verzonden.


Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra je bestelling is verzonden, kan je ervan uitgaan dat je bestelling de volgende werkdag door PostNL wordt geleverd. Zendingen naar België worden in 1-2 werkdagen geleverd. Let op! Dit geldt voor de pakketdienst. Bestellingen van 10 dozen of meer worden per pallet verstuurd. Houd in dat geval rekening met een extra werkdag. Kijk voor de actuele afleverinformatie in de track & trace-e-mail welke je van ons ontvangt zodra je bestelling verzonden is. Voor andere landen dan Nederland en België geldt een levertijd van 1-4 werkdagen.


Waar kan ik de status van mijn bestelling zien?

Wanneer je bestelt via je eigen account kan je daar de status van je bestelling bekijken. De status "Pending" betekent dat wij nog wachten op de betaling van de bestelling. Zodra de betaling ontvangen is kunnen we de bestelling verwerken. De status "Processing' betekent dat je bestelling wordt verwerkt en binnen 1-2 werkdagen wordt verzonden. De status 'Complete' betekent dat de zending verzonden is of z.s.m. verzonden wordt. Ook wanneer je als gast (zonder account) bestelt en betaalt, wordt de zending binnen 1-2 werkdagen verzonden. Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je van ons een track & trace-code waarmee je de zending kunt volgen. 


Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn als volgt: Nederland, België en Duitsland: € 3,95 (ex. BTW). Bij bestellingen vanaf: € 250,- (ex. BTW) nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Voor afgelegen plekken zoals eilanden kan de vervoerder een extra toeslag berekenen. We leveren ook in andere Europese landen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.


Zijn express leveringen mogelijk?

Ja, de pakketdiensten die wij gebruiken, bieden tegen extra kosten, ook mogelijkheden voor express leveringen aan. Deze extra kosten zijn afhankelijk van wanneer en hoe laat je de zending precies bezorgd wilt hebben. Let op! Wij hebben in dat geval je bestelling, betaling en alle relevante informatie nodig voor 11:00. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.



Levering

Kan ik de plaats of tijdstip van mijn bestelling inzien of aanpassen?

Orders voor Nederland en België worden verzonden met PostNL, voor alle andere landen verzenden wij met DPD. De leveringstijden van PostNL zijn van maandag t/m zaterdag van 09:00 - 21:00. DPD levert van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 18:00. Raadpleeg de track en trace-informatie die wij je toesturen om te zien hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. DPD en PostNL hanteren hun eigen routes en aflevertijden, wij hebben daarop geen enkele invloed. Eenmaal verzonden, kan het afleveradres helaas niet meer aangepast worden.


Wat gebeurt er wanneer ik niet aanwezig ben om de bestelling aan te nemen?

Geen zorgen, als er niemand aanwezig is om de bestelling aan te nemen dan zullen PostNL en DPD automatisch de volgende werkdag opnieuw proberen de bestelling te bezorgen. Als deze tweede afleverpoging ook niet succesvol is, dan zal je bestelling bij een pickup punt worden bezorgd waar je het kan afhalen. Deze bezorger zal hiervoor een notitie met afhaalinstrucites achterlaten. Let op, je bestelling zal daar maximaal 1 week worden bewaard, daarna wordt de bestelling automatisch teruggestuurd naar ons magazijn.


Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres?

Ja, dit is mogelijk. Je kan tijdens het afrekenen de adresgegevens van een ander afleveradres invoeren. Let op, zodra je bestelling is verzonden, is het helaas niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen.


Kan ik mijn bestelling bij jullie kantoor of magazijn afhalen? 

Op ons kantoor in Rotterdam is geen voorraad aanwezig, alle orders worden verzonden vanuit ons magazijn in Nieuw-Vennep. Helaas is ons magazijn er niet op ingericht om klanten te ontvangen om bestellingen op te laten halen. Neem contact met ons op als je je bestelling snel nodig hebt.


Kan ik mijn bestelling op een festival, evenement of beurs laten afleveren?

Ja, dat is mogelijk maar in onze ervaring is dat niet altijd zo makkelijk. Ten eerste leveren PostNL en DPD alleen tot aan de receptie en dus niet direct bij je beursstand. Ten tweede nemen veel (grotere) evenementen en festivals zeer strenge veiligheidsmaatregelen voor binnenkomende goederen. Wij raden je daarom aan om contact met ons op te nemen als je je bestelling op een festival, evenement of beurs wilt laten afleveren. Dan kunnen wij samen afstemmen hoe we de bestelling gaan verzenden en afleveren.


Is het mogelijk om mijn bestelling in het weekend te laten bezorgen?

Orders die met PostNL verzonden worden binnen Nederland en België ook op zaterdag geleverd. Daarbij worden adressen op industrieterreinen door PostNL vaak uitgesloten van zaterdaglevering omdat veel bedrijven op zaterdag gesloten zijn. Op zondag leveren is helaas niet mogelijk. Orders die met DPD worden verstuurd kunnen niet in het weekend worden geleverd.


Is het mogelijk om mijn bestelling naar Zwitserland of Noorwegen te sturen?

Vanwege de douane- en belastingwetgeving in deze landen kunnen wij in deze landen helaas niet leveren. Wij hebben wel de optie om aan de grens te leveren zodat je de producten zelf kan importeren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.



Samples

Versturen jullie ook samples of kan ik samples bestellen?

Uiteraard is het mogelijk om samples te ontvangen. Op deze manier kan je onze producten eerst zien en testen voordat je ze koopt. De samples zijn gratis, wel vragen wij een kleine vergoeding voor de verzendkosten. Deze zijn € 6,- , maar bij een aansluitende bestelling worden deze € 6,- weer gecrediteerd. Voor grotere sample-aanvragen kunnen wij een hogere vergoeding vragen.

Het verzenden van samples duurt ongeveer 1-4 werkdagen, afhankelijk naar welk adres het geleverd moet worden. Wanneer een sample product niet voorradig is, kan de levering wat langer duren. Samples verzenden wij vanaf ons kantoor in Rotterdam en kunnen daarom niet gecombineerd worden met reguliere orders die vanuit het magazijn in Nieuw-Vennep verzonden worden.

Stuur ons, om samples te bestellen, een email met de volgende gegevens: welke producten je wilt ontvangen als sample, factuur- en afleveradres en een akkoord op de verzendkosten. Daarna kunnen wij aan de slag gaan met je sample aanvraag en een pakket samenstellen. Zodra het pakket klaarstaat krijg je een verzendbevestiging van DPD.


Voorraad

Hoe kan ik controleren of een product in voorraad is? 

Wij houden over het algemeen een grote voorraad aan. Je kunt de voorraadstatus van elk product zien op de productpagina. Onder het artikelnummer (SKU) staat de voorraadstatus van ieder specifiek product.

 

Het product wat ik wil bestellen is niet in voorraad. Hoe kom ik erachter wanneer deze weer in voorraad is?

Ondanks dat wij een forecast maken van onze verkopen en onze inkopen zorgvuldig plannen, kan het helaas voorkomen dat een product uit voorraad is. Wij doen er alles aan om een product weer snel op voorraad te krijgen. Als een product voor langere tijd niet leverbaar is, dan zullen wij dit op de website communiceren. Als je van een bepaald product wil weten wanneer dit terug op voorraad komt, stuur ons dan een email met het artikelnummer, je krijgt dan snel een antwoord van ons.



Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling? 

Zakelijke klanten en consumenten kunnen bij ons heel eenvoudig bestellen!

- Ga naar een categorie en kies het/de product(en) uit die je wilt bestellen
- Geef het gewenste aantal in (let op, veel van onze producten worden per verpakking verkocht)
- Voeg het artikel toe aan je winkelwagen
- Heb je alle producten, die je wilt bestellen, in de winkelwagen geplaatst? Ga dan naar je winkelwagen toe
- Ga verder om je bestelling af te rekenen
- Voer je gegevens, in de desbetreffende vakken, in. De verplichte gegevens zijn gemarkeerd met *
- Na het invullen van je gegevens kies je voor de gewenste betaalmethode en volgt de instructies
- Zodra de betaling is voldaan, is de bestelling bij ons geplaatst. Je ontvangt hiervan een bevestiging van via het opgegeven e-mailadres

Kom je er toch niet uit of heb je vragen? Neem gerust contact met ons op.


Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Wij bieden op onze website de volgende betaalmethodes aan:

Ideal
Door gebruik te maken van iDEAL kan je via je eigen bank direct online betalen. De betaling komt binnen enkele minuten binnen bij ons, waardoor je bestelling snel verwerkt kan worden. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar binnen Nederland.

Creditcard
Het is tevens mogelijk om de bestelling te voldoen met creditcard. Wij accepteren alleen Visa of Mastercard. Je kunt de bestelling afrekenen met een beveiligde verbinding. Hou je kaartnummer en CVC-code bij de hand. Het kan overigens zo zijn dat er om een pincode of securecode gevraagd wordt. Net als met iDEAL, komt de betaling binnen enkele minuten binnen bij ons en kunnen wij je bestelling snel verwerken.

Paypal
Je kunt bij ons ook betalen door gebruik te maken van je PayPal account. Deze is gekoppeld aan je creditcard of bankrekening. De betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving. De betaling komt binnen enkele minuten bij ons binnen en zorgt voor een snelle verwerking van je bestelling.

Bankoverschrijving / Vooruit betalen middels bankoverschrijving
Als je voor de betaalmethode bankoverschrijving kiest, dan kun je het totaalbedrag overmaken naar het aangegeven rekeningnummer. Graag duidelijk het bestelnummer vermelden bij de betaling. Het is van belang dat de bestelling geplaatst is voordat de betaling voldaan wordt, losse betalingen kunnen wij niet verwerken. Op de eerste werkdag na ontvangst van je betaling, zal de bestelling verwerkt worden. Bij betalingen vanaf een andere bank of buiten Nederland, kan het enkele dagen duren. Wil je hier niet op wachten? Dan kun je ons een geldig betaalbewijs van je bank sturen.

Naam: Bio Futura BV
IBAN: NL97 RABO 0325282668
BIC: RABONL2U

Bankoverschrijving / Betaling op factuur
Voor bedrijven die vaker bij ons bestellen, scholen, gemeentes en overheidsinstellingen is het mogelijk om op rekening te betalen. Je ontvangt van ons de factuur uitsluitend via e-mail, op het door jou ingegeven adres. Voor informatie over deze service kan je contact opnemen met een van onze medewerkers.


Ik werk voor een bedrijf of bij de (semi-)overheid en ik kan alleen op rekening bestellen. Kan daarvoor iets geregeld worden?

Specifieke grote bedrijven en organisaties zoals scholen, gemeentes en overheden kunnen bij ons op rekening bestellen. Een aanvraag hiervoor ontvangen wij graag per email. Door middel van een registratieformulier kunnen wij dan een account in ons systeem aanmaken. Daarna kunnen wij de order(s) op factuur verwerken en versturen. Mocht je de bestelling snel nodig hebben, dan raden wij aan om een andere betaalmethode te gebruiken.


Is het mogelijk om per telefoon of email te bestellen?

Wij moedigen onze klanten aan om via onze website te bestellen. Dit is de makkelijkste en snelste manier om bestellingen te plaatsen en verwerkt te krijgen. Neem contact met ons op als je toch per email of telefoon wil bestellen.


Is het nodig om een BTW nummer in te voeren tijdens het afrekenen?

Als je een zakelijke klant bent en/of in een ander EU gevestigd bent dan Nederland, dan adviseren wij om je BTW-nummer in te voeren. Wij versturen de bestellingen vanuit Nederland en kunnen daarom een BTW-vrije factuur opmaken wanneer er buiten Nederland geleverd moet worden. Dit wordt ook wel een intracommunautaire levering genoemd en is een belastingregeling van de EU. Wanneer je tijdens het afrekenen een geldig BTW-nummer invoert, dan zal de bestelling automatisch zonder BTW worden afgerekend.

Intracommunautaire leveringen gelden alleen voor zakelijke klanten met een geldig BTW-nummer. Particuliere klanten hoeven dit veld niet in te vullen.


Wat betekend "PO nummer" en is het een verplicht veld?

Een PO nummer (Purchase Order nummer) wordt vaak gebruikt door bedrijven zodat zij bestellingen en facturen makkelijker aan elkaar kunnen verbinden. Wanneer er een PO nummer wordt ingevoerd dan zal dit automatisch worden weergegeven in de bestelbevestiging en op de factuur. Het is geen verplicht veld dus wanneer je geen gebruik maakt van een PO nummer dan kan je dit veld leeg laten.



Producten

Is het mogelijk om producten te laten bedrukken met een eigen bedrukking?

Ja, veel van onze producten kunnen met een eigen bedrukking worden voorzien. Er gelden dan wel bepaalde minimumafnames. Voor meer informatie over een eigen bedrukking op producten, klik hier.

 

Zijn al jullie producten biologisch afbreekbaar en composteerbaar?

Ja, al onze producten zijn biologisch afbreekbaar en zelfs composteerbaar. Bijvoorbeeld olieplastics breken helemaal niet af maar vallen uiteen in kleine microdeeltjes totdat ze microplastic worden. Door onze producten te composteren, in een industriële composteerinstallatie, breken deze in 9-12 weken af tot water, CO2 en biomassa waardoor er niks meer achterblijft. Meer informatie over de composteerbaarheid van onze producten kan je hier vinden.


Na gebruik, wat is de meest duurzame manier jullie producten weg te gooien?

Onze producten kunnen na gebruik op een aantal manieren worden verwerkt. We stimuleren onze klanten om onze producten weg te gooien bij het GFT-afval samen met voedselresten. Op die manier worden onze producten gecomposteerd en wordt de kringloop gesloten. Wij adviseren je wel vooraf bij je afvalverwerker na te vragen wat hun beleid is omtrent gecertificeerde composteerbare producten en waar deze weg gegooid mogen worden.

 

Hoe lang duurt het voordat jullie producten volledig zijn afgebroken?

Onze producten worden gemaakt van natuurlijke materialen en zijn, waar nodig, gecertificeerd volgens de Europese standaard voor composteerbare producten: EN-13432. Onze producten zullen, in een industriële composteerinstallatie, in 9-12 weken volledig afgebroken zijn. Hier kun je meer lezen over de EN-13432 certificering.


Kan ik ook duurzame verzenddozen bij jullie kopen?

Nee, wij verkopen geen duurzame verzenddozen. Er zijn veel verpakkingsgroothandels die verzenddozen van FSC® of PEFC aanbieden.



Retouren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, voor particuliere klanten is dit mogelijk. Voor bedrijven, verenigingen en organisaties is het retourrecht niet van toepassing. Na je aankoop bij Bio Futura BV heb je het recht om de producten binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst retour te zenden. In deze periode kan je de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. Indien je bestelling een gepersonaliseerd product betreft of speciaal voor je besteld is, kunnen wij de retourzending niet accepteren. In verband met voedselveiligheid en hygiëne kunnen alleen ongeopende en ongebruikte producten retour gezonden worden. De kosten voor de retourzending van de bestelling worden gedragen door de koper. In het geval van een foutieve levering zal Bio Futura BV de kosten dragen. Bij een terugbetaling zal het totaalbedrag van de retour gezonden producten voldaan worden na ontvangst van de producten in ons magazijn. Het milieu is belangrijk voor ons en daarom willen wij je erop wijzen dat het retour zenden van producten een negatieve impact heeft op de CO2-voetprint. Dit heeft te maken met het transport van een pakket terug naar ons magazijn. Wij willen je vragen hier aan te denken wanneer je een product terugstuurt. Bij retourzendingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Stuur ons svp een email als je je retour bij ons aan wilt melden.


Ik heb als bedrijf bij jullie een bestelling gedaan. Kan ik mijn bestelling retourneren?

Voor bedrijven, organisaties en verenigen is het retourrecht niet van toepassing.


Zijn er kosten als ik mijn bestelling wil retourneren?

Ja, de kosten om de bestelling te retourneren naar ons magazijn zijn voor de klant. De verzendkosten voor een pakket zijn bij PostNL gemiddeld € 6,95. Je mag het pakket uiteraard ook via een andere pakketdienst retourneren.

 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld daarvoor terug?

Nadat je retourzending bij ons magazijn is aangekomen, heeft het magazijn maximaal 1 week de tijd nodig om je retourzending te verwerken. Nadat dit is gebeurd krijg je van ons een creditnota en zullen wij het geld terugstorten. Wij zullen het geld via dezelfde betaalmethode aan je terugstorten als waarmee de order geplaatst is. Bijvoorbeeld: als je je order via IDEAL hebt afgerekend, dan zullen wij het geld via iDEAL terugstorten op je rekening.


Vragen & Klachten

Hoe kan ik jullie contacteren als ik een vraag of klacht heb? 

Elke opmerking, klacht of vraag is waardevolle informatie voor ons zodat wij onze diensten en producten continue kunnen verbeteren. Aarzel daarom niet om ons te contacteren als je vragen of opmerkingen hebt. Wij helpen je graag verder!

 

Waneer is jullie klantenservice bereikbaar?

Onze telefoonlijnen zijn doordeweeks (maandag t/m vrijdag) geopend van 09:00-17:00. In het weekend zijn wij gesloten. Als alle lijnen bezet zijn, stuur ons a.u.b. een email of probeer het later nog een keer. Wij streven ernaar om je email binnen 1-2 werkdagen te beantwoorden.

Scroll to top