FAQ

Image 2


Hoe kan ik bestellen en betalen via de website? 

BESTELLEN
- Klik op het product naar keuze
- Geef het gewenste aantal in (let op, veel van onze producten worden per verpakking verkocht)
- Voeg het artikel toe aan uw winkelwagen
- Heeft u alle producten in de winkelwagen geplaatst die u wilt bestellen? Ga dan naar uw winkelwagen toe.
- Ga verder om uw bestelling af te rekenen
- Voer uw gegevens in, in de desbetreffende vakken. De verplichte gegevens zijn gemarkeerd met *
- Na het invullen van uw gegevens kiest u voor de gewenste betaalmethode en volgt de instructies
- Na de betaling is de bestelling bij ons geplaatst, u ontvangt hier een bevestiging van via uw opgegeven e-mailadres

Komt u er toch niet uit of heeft u vragen?
Neem gerust contact met ons op via
 klantenservice@biofutura.com


BETALEN
Wij bieden op onze website de volgende betaalmethodes aan:

IDEAL
Door gebruik te maken van iDeal kunt u via uw eigen bank direct online betalen. De betaling komt binnen enkele minuten binnen bij ons, waardoor uw bestelling snel verwerkt kan worden. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar binnen Nederland.

CREDITCARD
Het is tevens mogelijk om de bestelling te voldoen met creditcard. Wij accepteren alleen Visa of Mastercard. U kunt de bestelling afrekenen met een beveiligde verbinding. Hou uw kaartnummer en CVC code bij de hand. Het kan overigens zo zijn dat er om een pincode of securecode gevraagd wordt. Net als met iDeal, komt de betaling binnen enkele minuten binnen bij ons en kunnen wij uw bestelling snel verwerken.

PAYPAL
U kunt bij ons ook betalen door gebruik te maken van uw Paypal account. Deze is gekoppeld aan uw creditcard of bankrekening. De betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving. De betaling komt binnen enkele minuten bij ons binnen en zorgt voor een snelle verwerking van uw bestelling. 

KLARNA 
Voor particuliere klanten is het mogelijk de betaling te voldoen middels Klarna. Klarna is een externe partij, die voor bedrijven het risico overneemt van betalingen op factuur. Indien u voor deze betaalmethode kiest, dan bent u betaalplichtig aan Klarna en niet aan ons. Klarna is alleen te gebruiken voor particuliere klanten en mag niet gebruikt worden door bedrijven.

BANKOVERSCHRIJVING / Vooruit betalen middels bankoverschrijving
Als u voor de betaalmethode bankoverschrijving kiest, dan kunt u het totaalbedrag overmaken naar het aangegeven rekeningnummer. Graag duidelijk het bestelnummer vermelden bij de betaling. Het is van belang dat de bestelling geplaatst is voordat de betaling voldaan wordt, losse betalingen kunnen wij niet verwerken. Op de eerste werkdag na ontvangst van uw betaling, zal de bestelling verwerkt worden. Bij betalingen vanaf een andere bank of buiten Nederland, kan het enkele dagen duren. Wilt u hier niet op wachten? Dan kunt u ons een geldig betaalbewijs van uw bank sturen. Naam: Bio Futura BV IBAN: NL97 RABO 0325282668 BIC: RABONL2U

BANKOVERSCHRIJVING / Betaling op factuur
Voor bedrijven die vaker bij ons bestellen, scholen, gemeentes en overheidsinstellingen is het mogelijk om op rekening te betalen. U ontvangt van ons de factuur uitsluitend via e-mail, op het door u ingegeven adres. Voor informatie over deze service kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers.
 

Zijn alle producten op voorraad? 

Wij streven er naar om alle producten ruim op voorraad te hebben. Het kan natuurlijk voorkomen dat een product tijdelijk niet leverbaar is.
Dit staat dan aangegeven bij het product. Wilt u weten wanneer een product weer leverbaar is?

Stuur ons een e-mail met het artikelnummer en wij helpen u graag verder.
 

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling? 

NEDERLAND
Voor bestellingen met een totaalbedrag onder de € 250,00 (ex. BTW) brengen wij € 3,95 (ex. BTW)- verzendkosten in rekening. Bestellingen boven de € 250,00 (ex. BTW) zijn franco. Wij versturen met PostNL pakketservice.

BELGIË
Voor bestellingen met een totaalbedrag onder de € 250,00 (ex. BTW) brengen wij € 3,95 (ex. BTW)- verzendkosten in rekening. Bestellingen boven de € 250,00 (ex. BTW) zijn franco. Wij versturen met DPD.

Kiest u voor een express levering middels een koerier of voor een Same Day Delivery? Dan komen er extra kosten bij per pakket.
Deze kosten variëren en zijn afhankelijk van het afleveradres.



Kan ik mijn bestelling afhalen? 

Helaas is ons magazijn er niet op ingericht om klanten te ontvangen of bestellingen op te halen.


Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? 

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kunt tijdens het invoeren van uw persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer u gekozen heeft voor een ander afleveradres wordt er een aparte pakbon meegestuurd naar het afleveradres. Hier staat geen prijs op vermeld. Op de pakbon wordt wel vermeld van wie de bestelling afkomstig is.


Kan ik de status van mijn bestelling volgen? 

Wanneer wij uw bestelling ontvangen hebben, ontvangt u van ons een bevestiging via de e-mail. Onze medewerkers zullen uw bestelling voorbereiden, verpakken en voorzien van een verzendlabel. Zodra dit label uitgeprint is, ontvangt u van ons een tweede e-mail met hierin een link naar de website van PostNL of DPD. Daar kunt u zien op welke dag u het pakket kunt verwachten en in welk tijdsvak. De track & trace-link van zowel PostNL als DPD biedt geen garantie, er kunnen dan ook geen rechten aan ontleend worden.


Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd? 

Indien uw bestelling op werkdagen voor 17.00 geplaatst en betaald is, dan geven wij de bestelling diezelfde dag nog mee aan PostNL of DPD. Uw bestelling wordt dan de volgende werkdag geleverd. Dit betreft alleen zendingen binnen Nederland en België. Bij bestellingen die middels bankoverschrijving voldaan worden, wordt de bestelling verzonden op de werkdag dat de betaling is ontvangen. Wilt u niet wachten? Stuur ons dan een geldig betaalbewijs van uw bank, met vermelding van het bestelnummer.

PostNL
Leveringen binnen Nederland worden standaard verzonden met PostNL. De pakketten worden 's avonds meegegeven aan PostNL en doorgaans de volgende werkdag geleverd. U ontvangt van ons een e-mail met hier in de track & trace link, hiermee kunt u uw pakket of pakketten volgen.

DPD
Leveringen naar België worden verzonden met DPD, dit is tevens mogelijk voor speciale zendingen binnen Nederland. DPD haalt 's avonds de pakketten bij ons op en levert doorgaans de volgende werkdag. U ontvangt een e-mail met een track & trace link om uw pakket of pakketten te volgen. Let op: er kunnen geen notities of opmerkingen doorgegeven worden aan de chauffeur van PostNL of DPD. Zorg ervoor dat uw adres klopt en zo duidelijk mogelijk is om een snelle levering te kunnen garanderen.

Same Day Delivery (SDD)
Tegen een meerprijs van €12,95 per pakket, kan er geleverd worden op de dag van bestelling. Dit is alleen mogelijk bij bestellingen die voor 12.00 bij ons binnen zijn. Voor deze speciale zendingen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@biofutura.com.

Transport via pallet
Leveringen met meer dan 10 pakketten worden geleverd met een palletzending. Hiervoor maken wij gebruik van diverse transporteurs uit Nederland en/of België. Deze leveringen worden op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 geleverd. Levering in het weekend of in de avonduren is helaas niet mogelijk. Middels een palletlevering kunnen wij tevens leveren op evenementen locaties. Bij bestellingen van minder dan 10 dozen is deze manier van transport niet beschikbaar.



Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging? 

Het kan voorkomen dat PostNL of DPD uw bestelling probeert te leveren als u niet thuis bent. U ontvangt dan van de betreffende bezorger een notitie in uw brievenbus. De bezorger zal het een dag later nogmaals proberen. Bent u dan weer niet aanwezig, dan wordt het pakket retour gestuurd of naar een afhaallocatie gebracht. Het kan zijn dat de bezorger het pakket bij de buren aanbiedt. Dit is echter een beslissing van de bezorger die wij niet kunnen beïnvloeden.


Kan ik ook een proefexemplaar bestellen? 

Het is mogelijk om van één of meerdere producten een sample te ontvangen. Deze verzenden wij vanuit ons kantoor en vragen hier alleen een vergoeding voor de verzendkosten voor. Dit is een vast bedrag van €6,-. Dit bedrag wordt bij de eerste bestelling verrekend als een korting. Voor grote aantallen samples kan een extra vergoeding gevraagd worden. Het verzenden van de samples duurt doorgaans niet langer dan 1 of 2 werkdagen. Het kan zijn dat een proefexemplaar of sample niet voorradig is, dan zal het enkele dagen langer duren.

Kan ik mijn bestelling retourneren? 

Ja, voor particuliere klanten is dit mogelijk. Voor bedrijven, verenigingen en organisaties is het retourrecht niet van toepassing. Na uw aankoop bij Bio Futura BV heeft u het recht om de producten binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst retour te zenden. In deze periode kunt u de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. Indien uw bestelling een gepersonaliseerd product betreft of speciaal voor u besteld is, kunnen wij de retourzending niet accepteren. In verband met voedselveiligheid en hygiëne kunnen alleen ongeopende en ongebruikte producten retour gezonden worden. De kosten voor de retourzending van de bestelling worden gedragen door de koper. In het geval van een foutieve levering zal Bio Futura BV de kosten dragen. Bij een terugbetaling zal het totaalbedrag van de retour gezonden producten voldaan worden na ontvangst van de producten in ons magazijn. Het milieu is belangrijk voor ons en daarom willen wij u erop wijzen dat het retour zenden van producten een negatieve impact kan hebben op de CO2 voetprint. Dit heeft te maken met het transport van een pakket terug naar ons magazijn. Wij willen u vragen hier aan te denken wanneer u een product terugstuurt. Ook bij retourzendingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u hier vinden: 

Retourinstructies NL/BE

    1. Als u een product of uw gehele bestelling retour wilt zenden, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Graag aangeven om welke bestelling het gaat en welke producten u retour wilt zenden. 
    2. Wanneer u uw retourzending aangemeld heeft, dan ontvangt u een referentienummer van ons. Dit nummer graag duidelijk aangeven op de doos of dozen die u retour zendt. 
    3. U ontvangt van ons tevens een retourformulier dat ingevuld dient te worden. Indien het retourformulier niet is bijgesloten in de zending, dan kunnen wij uw retour helaas niet accepteren. 
    4. In verband met de voedselveiligheid en hygiëne kunt u slechts ongeopende en ongebruikte verpakkingen retour zenden. 
    5. Wij willen u vragen om ervoor te zorgen dat uw retourzending juist verpakt is. De klant is zelf verantwoordelijk voor het terugzenden van de producten en de eventuele schade tijdens het transport. Kapotte en/of gebroken retour gezonden producten zullen niet vergoed worden. 
    6. U kunt het pakket gemakkelijk retour zenden door gebruik te maken van PostNL (binnen Nederland) of bijvoorbeeld DPD. Let op dat u na het afgeven van uw pakket een trackingnummer ontvangt, hiermee kunt u uw eigen pakket altijd volgen en zien of het aangekomen is. 
    7. Het duurt na ontvangt in het magazijn maximaal 1 week om uw retourzending te verwerken. Zodra deze verwerkt is, zullen wij een creditnota opstellen en u het totale bedrag van de producten vergoeden. 
    8. Voor de terugbetaling zal gebruik gemaakt worden van de door uw gekozen betaalmethode bij uw bestelling. Voorbeeld: Als u met iDeal afgerekend heeft, de terugbetaling en/of vergoeding ook via iDeal plaats zal vinden.

Ik heb een vraag of een klacht, waar kan ik terecht? 

Als u een vraag of klacht heeft over onze producten, onze service of leveringen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.00, telefonisch en via e-mail. Iedere vraag of klacht wordt bij ons serieus genomen en wij helpen u graag verder!

+31 (0)10 737 0 797 of klantenservice@biofutura.com




 

Scroll to top